Okazuje się więc, że na tym wstępnym etapie, estetyka kliniki, szpitala czy gabinetu może mieć większy wpływ na decyzję pacjenta, niż kompetencje lekarza. To dlatego jest to jeden z obszarów analizowanych w obszarze marketingu usług medycznych i ich sprzedaży. Podobnie ważne jest to, jak się pacjent czuł, jakie są jego wrażenia emocjonalne?
Jak reagować na negatywne opinie pacjentów - 5 sposobów
Czy wystarczy być dobrym specjalistą w swojej dziedzinie, aby cieszyć się powodzeniem wśród klientów? Niestety nie. Charakterystyczne dla usługi medycznej jest to, że efekt często ocenić możemy dopiero po jakimś czasie. Pacjentowi najczęściej trudno jest zaraz po wizycie lekarskiej czy zabiegu wyciągnąć jednoznaczne wnioski, że jest w danym miejscu leczony skuteczniej i lepiej niż gdzie indziej. Jego opinia jest więc bardzo często kształtowana na podstawie tego, w jaki sposób go obsłużono, jak się czuje w danym miejscu oraz jak mu się w danej placówce (czy u danego specjalisty) podobało. Sprawdź, jak możesz wpływać na opinie pacjentów.
Cóż, cudownie jeśli są to wrażenia pozytywne, bo wtedy nasz pacjent gotów jest stać się naszym ambasadorem. Będzie więc powtarzał rodzinie, znajomym a może nawet podzieli się swoją opinią w Internecie, zachwalając nasze usługi i personel. Takie rekomendacje są bezcenne, stając się najlepszą reklamą. Dlatego tak warto o nie dbać.
Gorzej, gdy pacjent jest poruszony w sposób negatywny. A o to niestety może być łatwo. Na taką negatywną opinię możemy zasłużyć opóźnieniem w świadczeniu usługi, nieudzieleniem informacji, których pacjent oczekuje, brakiem poświęconej mu uważności. Wbrew pozorom to bardzo częsty błąd i powszechnie ignorowane niedopatrzenie. Aby zapobiec kryzysom w placówce ważne, abyśmy byli czujni, a nasz personel przeszkolony w zakresie profesjonalnej obsługi pacjenta. Jak sobie jednak radzić w sprawie negatywnych opinii w Internecie?
Jak sobie radzić z negatywnymi opiniami w Internecie - 5 wskazówek
-
Ustaw alerty Google nt. opinii o swojej placówce i specjalistach
-
Reaguj na pojawiające się w Internecie wpisy na swój temat.
-
Stwórz system/rozwiązanie, które pozwoli pacjentom zgłosić uwagi i zastrzeżenia w Twojej placówce.
-
Dbaj o pozytywne opinie.
-
Jeśli prowadzisz profil na FB - wykorzystuj go do komunikacji z grupą swoich pacjentów.
Z negatywnymi opiniami jest jak z chorobą. Najlepiej zapobiegać. A gdy się zdarzą – podjąć kroki, aby uleczyć sytuacje, nim rozwinie się stan zapalny. Ważne, aby wiedzieć, jak to zrobić?
Słowa kluczowe:
pacjentUzyskaj nieograniczony dostęp do SerwisZOZ.pl
- Aktualne informacje o zmianach prawnych
- Indywidualne konsultacje e-mail z ekspertem (odpowiedź w 48 h)
- Bazę 3500 porad ekspertów, gotowych wzory dokumentów i procedur